Priekšlikumi Skolas ielas rekonstrukcijai

From Skolas un Melioratoru ielas apļa projekts Ikšķilē

Video no projekta autoriem šeit

Ikšķiles novada pašvaldībai

Andris Doveiks

2010. gada 8. janvārī

Priekšlikumi Skolas ielas rekonstrukcijas posmā no dzelzceļa pārbrauktuves līdz A/C A6 mezgla pieslēgumam Ikšķiles pilsētā skiču stadijas projektam

Atbalstu minētā Skolas ielas posma rekonstrukciju un saskaņā ar www.ikskile.lv 2009.gada 7. decembrī ievietoto paziņojumu iesniedzu sekojošus priekšlikumus (nosūtīti dome@ikskile.lv) :

1. Aplis Skolas un Melioratoru ielas un A6 krustojumā ir labs risinājums. Apļa iekšējais rādiuss 14 m ir nepamatoti liels. Piedāvāju rādiusu samazināt līdz 10 m. Savukārt brauktuves melnā seguma platumu piedāvāju palielināt no 4,5 m līdz 5,5 m (ērtai un ar rezervi nodrošinātai braukšanai), bet iekšējā loka laukakmens bruģa platumu palielināt no 1,5 m līdz 2,5 m (kravas transporta plūsmai). Tādējādi apļa diametrs samazināsies no 40 m līdz 34 m, un aplis labāk iekļausies pilsētas vidē, būs ērtāk caurbraucams un samazināsies tā būvniecības izmaksas.

2. Gājēju pārejas uz Skolas ielas attālināmas no apļa vēl par 7-10 m. Tas nodrošinās raitāku transporta plūsmu izbraucot no apļa (piemērs, pārejas pārcelšana tālāk no Slāvu apļa Dārzciema ielā Rīgā dažus gadus atpakaļ) un paaugstinās apļa caurlaides spēju. Pāreja pie Maksimas novietojama tieši pretī Maksimas ieejai, lai tā būtu ērta gan tiem, kas pēc Skolas ielas šķērsošanas ies pa labi, gan tiem, kas ies pa kreisi.

3. Gājēju pāreja nepieciešama starp veco tirdzniecības centru un tirgus laukumu. To jāpārceļ uz dzelzsceļa pusi no tirgus izbrauktuves (izbūvējot taisnu gājēju celiņu no tirgus uz pāreju). Tādējādi tiks nodrošināta gājēju plūsma starp Dainu ielu un tirgu, Skolas ielas stacijas puses mājām un Maksimu.

4. Nepieciešams regulējums gājēju celiņa un Maksimas izbrauktuves krustojumā. Šajā vietā ir augsta satiksmes intensitāte, kurā iesaistīti „iebraucēji” autovadītāji un „vietējie” skolnieki. Pirmie uzskata, ka viņiem priekšroka uz braucamās daļas, jo nav zīmes, otrie staigā droši, jo mamma vai kaimiņš „virsū nebrauks”.

5. Skolas ielas gājēju pāreja uz Stacijas ielas ass nav nodrošināta ar galvenajai – gājēju plūsmai ērtiem celiņiem. Šeit nepieciešams diagonāls celiņš no un uz staciju ejošajiem – no Skolas 17 mājas gala līdz pārejai.

6. Gājēju pāreja uz Dainu ielas jātuvina Skolas ielai par 2-3 m. Pašreizējā atrašanās vieta provocē Skolas ielas gājējus uzkāpt uz ielas “dažus” metros pirms pārejas vai iet “pa taisno” gar ielas malu.

7. Gājēju un velobraucēju kopējo ceļu platums jāpalielina no 2,25 m līdz 3,5 m. Gājēju celiņu platumam jābūt vismaz 2 m. Visiem gājēju celiņiem jānodrošina priekšrocība šķērsojot izbrauktuves no māju pagalmiem – ar sarkanu bruģi uz brauktuves vai citiem atbilstošiem risinājumiem.

8. Skolas ielā posmā no apļa līdz Dainu ielai (min) vai līdz pārbrauktuvei (max) veidojamas 3 kustības joslas. Vidējā josla pie Maksimas, tirgus laukuma un Dainu ielas izmantojama manevru joslas veidošanai, pie pārbrauktuves – nogriešanās joslas veidošanai, uz pārejām – drošības salām. Starpposmos var veidot nožogojumu neatļautas gājēju kustības ierobežošanai.

9. Jāizvērtē iespēja izbraukšanu no Maksimas stāvvietas atļaut tikai pa labi – apļa virzienā. Alternatīva izbraukšanai uz Tīnūžu pusi – Maksimas stāvlaukuma izbrauktuve uz Stacijas ielu.

10. Nogriešanās josla pie pārbrauktuves piedāvātajā variantā ir par īsu. Slēgtas pārbrauktuves gadījumā ātri izveidojas rinda, kas ir garāka par piedāvāto joslu un līdz ar to joslu noslēgs stāvošais transports (pašlaik šo sastrēgumu apbrauc pa ielas vidu).

11. 7 stāvvietas (iekārtojot pāreju ne vairāk kā 4) neatrisina stāvvietu problēmu pie vecā tirdzniecības centra. Šim nolūkam lietderīgāk izmantot Stacijas ielu aiz tirdzniecības centra, kā arī Skolas ielas malu posmā no pārbrauktuves līdz Dainu ielai. Ja pie tirdzniecības centra paliek stāvvietas, tad tikai īslaicīgai stāvēšanai (15-30 min).

12. Sabiedriskā transporta pieturas jāatstāj pie tirdzniecības centra (no Tīnūžiem) un jāizvieto pretī Maksimai (uz Tīnūžiem). Tas atbilst potenciālo transporta lietotāju interesēm, turklāt šajās vietās jau ir ieplānoti soliņi u.c. labiekārtojuma elementi, tādēļ pieturvietas iekārtošanu var iekļaut mazajā apbūvē. Vienlaicīgi šīs pieturvietas varēs izmantot arī privāto transporta līdzekļu lietotāji – pasažieru izlaišanai un uzņemšanai.

13. Visas Skolas ielas (bērnudārza) kvartāla perimetrā jāizvieto zīmes “Dzīvojamā zona”. Šeit ir ļoti liels skaits vietējā transporta vienību, bet augstais apdzīvotības blīvums un sabiedriskais objekts (bērnudārzs) piesaista arī lielu skaitu viesu transporta.

14. Tirgus plānojums ir jāizslēdz no šī projekta, jo nav notikusi sabiedriskā apspriešana par tenisa kortu, nav tirgus koncepcijas un nav notikusi apkārtējo māju iedzīvotāju viedokļa izpēte.

15. Satiksmes ātruma ierobežošanai uz atjaunotajiem ceļiem Dainu un Stacijas ielā (aiz tirdzniecības centra), kā arī tirgus laukuma iebrauktuvē un daudzdzīvokļu māju kvartāla iebrauktuvē no Melioratoru ielas izvietojami „guļošie policisti”.

Priekšlikumu sagatavošanā izmantoti komentāri no http://www.ikskile.com.
Skolas ielas rekonstrukcija posmā no dzelzceļa pārbrauktuves līdz tiltam
Pārejas – viens vienkāršs priekšlikums

Pateicos par diskusiju kasparsf, Laila, OTTO, Hermanis, ruukiitis, ak Die’s, Zane, Spec, gvgv, walker, sss, Pienene, Silvija, ups

2010.01.25 Ikskile.com Skolas ielas rekonstrukcijas skiču projekta ziņojums



KategorijasCeļi Ikšķiles novadā

Birkas: ,

1 reply

Trackbacks

  1. Skolas ielas rekonstrukcija. Kas nosaka darbu secību? « Ikšķiles novads. Tā dzīvojam

Atbildēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com logotips

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Mainīt )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Mainīt )

Connecting to %s

%d bloggers like this: