Lamanšs. Tunelis. Francijas puse. Vilciens iebrauc pa labās puses sliedēm. Lielbritānijas puse. Vilciens iebrauc pa kreisās puses sliedēm. Pa kreisās puses sliedēm no Lielbritānijas puses skatoties.
Nav grūti iedomāties sekas tādam eksperimentam. Tomēr zinātnieku izzinošie prāti nevēlas apstāties pie it kā acīmredzamā, jo zinātnes vēsture ir pierādījusi, ka acīmredzamais izrādās tikai māns. Piemēram, mēs redzam, ka Saule it kā riņķo ap Zemi, bet tomēr izrādās, ka pati Zeme griežas …
Ikšķile. Līvciema ielas rekonstruētais posms. Virziens uz Saulkalni. Gājējiem jāiet pa labo celiņa pusi – melnais segums, velosipēdistiem jāpārvietojas pa kreiso – bruģis. Virziens uz Ikšķiles centru. Gājējiem jāiet atkal pa labo celiņa pusi, velosipēdistiem pa kreiso. It kā viss loģiski, bet … No šīs puses skatoties labā puse ir bruģis, bet kreisā melnais segums. Vienkāršoju pierakstu – gājēji no Ikšķiles pa melno, uz Ikšķili pa bruģi, velosipēdisti no Ikšķiles pa bruģi, uz Ikšķili pa melno. Sapratāt? Tā kā pa vidu nekādas joslu maiņas zīmes nav redzamas, tad jādomā, ka agrāk vai vēlāk šis eksperiments tiks atkārtots Lamanša tunelī, jo it kā neiespējamais ir kļuvis iespējams.
Es vēlos būt atvērts progresam, tādēļ vismaz varbūtības izteiksmē jāpieļauj, ka šeit ir kāda saistība ar zinātnieku darbinātiem nezināmiem laukiem, jo neesmu dzirdējis par velosipēdistu vai gājēju avārijām šajā posmā. Par to noteikti liecina arī dīvainā elektrības staba pozīcija un gājēju pāreja uz nekurieni. Vai atcerieties Tarkovska filmu “Stalkers”?
Ir jau, protams, arī variants, ka kāds idiots uzlicis nepareizās zīmes, varbūt kāds arī ieprojektējis, bet noteikti kāds parakstījis pieņemšanas aktu. Varbūt pat šī nejēdzība pie nodošanas tika pamanīta un pieņemts izpildītāja solījums to novērst. Varbūt. Varbūt izpildītājs jau sāka laboties, bet zinātnieki (bez sirdsapziņas) viņu kā traucēkli pārvietoja uz citu laiktelpas vietu … Tas taču nevar būt, ka tik vienkārši atrisināma problēma pastāv tikai kādu amatpersonu nolaidības dēļ.