Juceklis Ikšķiles ceļu būvniecībā III. Riekstu iela

Ūdensvada un kanalizācijas tīklu atjaunošana un paplašināšana Ikšķilē ir ilgi lolots un apjomīgs projekts.

Tā mērķis ir apsveicams un visiem spēkiem veicināms.Gan esošā pilsētas kanalizācijas sistēma atjaunojama, gan vecajā un jaunajā privātmāju apbūvē obligāti veidojama. Visi Ikšķiles iedzīvotāji lieto pazemes dzeramo ūdeni un nav pieļaujama situācija, ka daļa ikšķiliešu to tehnisku iespēju trūkuma dēļ piesārņo ar fekālajiem un ķīmiskajiem (veļas pulveri, santehnikas tīrīšanas līdzekļi) notekūdeņiem. Domāju, nav noslēpums, ka no retās mājas gruntī nonākošie ūdeņi ir atbilstoši attīrīti. Tātad, projekts ir vajadzīgs un visas sabiedrības interesēm atbilstošs.

Riekstu ielas komunikāciju izbūve ir pirmais projekta posms, kas jau ir pabeigts. Jāsaka, ka šeit novērojamas tās pašas Ikšķilei raksturīgās hroniskās darbu plānošanas un uzraudzības slimības jautājumos, kas saistīti ar ceļu būvi. “Koku cērtot skaidas lec,” esot teiciens. Ja tas ir nenovēršami, tad tomēr pastāv iespēja skaidas savākt.

1. Riekstu iela bija viena no retajām (vienīgā?) līdz šim sakārtotajām ielām ar jaunu melno segumu, gājēju celiņu un funkcionālām – bērnu ratiņiem, ratiņkrēsliem, kā arī velosipēdiem piemērotām – nobrauktuvēm. Apskatot ielu dabā, konstatēju, ko nobrauktuves pašlaik atļauto 2 cm (labojiet, ja kļūdos) vietā ir pat 5 cm un vairāk augstas!

2. Ielas seguma atjaunošana ir notikusi daļēji – ietve palikusi iepriekšējā. Būvniecības gaitā ietve kvalitatīvi nav cietusi, ja neskaita tās savienojuma vietu ar apmali. Vai atstarpe starp apmales blokiem un melno segumu 2-20 mm platumā ir kāds īpašs drenāžas veids? Manuprāt, Latvijas +/- temperatūru klimatā tā ir bezatbildība un kaitniecība. Šajā salaiduma vietā iekļūst ūdens, kurš ziemā sasalst un izcilā segumu. Pēc gadiem pieciem šī atstarpe jau kļūs par dāmu kurpju papēžu, vecu cilvēku spieķu, mazu bērnu divriteņu atbalsta riteņu un ratiņkrēslu slazdiem. Vai tad tiks veikts atkārtots remonts? Varbūt tā mēs katru sakoptu vietu intensīvi tuvinām pilsētas vidējam (fona) līmenim? Vai tiešām ir tik sarežģīti hermetizēt šo savienojumu pirms ziemas iestāšanās

3. Kādēļ palaista garām iespēju pagarināt ietvi no Jāņu (iespējams, Paparžu) ielas līdz Griezes iela?. Kādēļ to nevarēja iekļaut šīs celtniecības apjomā? Pat ja tas nebija iespējams šī pasūtījuma ietvaros, to varēja realizēt kā paralēlu projektu. Esmu pārliecināts, ka tas būtu lētāk un kvalitatīvāk nekā būvēt vēlāk, iespējams, pusmiljona veloceliņu projekta ietvaros. Kādēļ tas vajadzīgs? Šī ir Jaunikšķiles vienīgā iela ar ietvi (viena no dažām Ikšķilē) – drošu patvērumu mūsu bērniem, vecākiem cilvēkiem un arī visiem pārējiem, it sevišķi diennakts tumšajā laikā. Vai mēs atkal saņemam ne-gadījuma plānošanas sistēmas augļus?

4. Un noslēdzot par ietvi – vai tās smilšu / dubļu josla uz tās arī ir Ikšķiles ainavas obligāts atribūts? Agrāk tāda nebija …
Lielais jautājums par lielo projektu. Kura iela būs nākošā? Kad?

Raksts un komentāri Ikskile.com



KategorijasCeļi Ikšķiles novadā

Birkas:

Atbildēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com logotips

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Mainīt )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Mainīt )

Connecting to %s

%d bloggers like this: