Ikšķiles pašvaldība ir pamanījusi gājēju ceļu nepieciešamību un turpina to izbūvi. Pašlaik darbs norit uz Ādamlauka maģistrāles – Lupīnu ielā. Apsveicu Ādamlauka iedzīvotājus. Un gribētos teikt arī paldies pašvaldībai. Tomēr ar paldies pagaidīsim…
Sākumā par labo. Lupīnu iela savieno Ādamlaka mikrorajonu ar pilsētas centru, tas ir gājēju maršruts ceļā uz skolu, veikaliem, staciju, tādēļ gājēju ceļa izbūve šeit ir pilnīgi pamatota un atbalstāma. Patīkami, ka tagad šī iela būs kvalitatīvi apgaismota un gājēju un braucēju plūsmas sadalītas.
Un par bēdīgo. Gājēju ceļš tāpat kā Rīgas ielā 2 reizes šķērso Lupīnu ielu! Ja Rīgas ielā vēl varēja domāt, ka projektētājs ir tuvredzīgs cilvēks, kas neredz situāciju otrā ielas galā, tad šeit šī slimīgā dīvainība realizēta pirmā taisnā ceļa posma galā.
It kā jau nav grūti saprast, ka gājēju un braucēju plūsmu krustošanās ir paaugstināta riska zona. To saprot katrs gājējs un autobraucējs, to saprot pat šī objekta projektētājs, kas jau ieplānojis “guļošos policistus”. Tikai projektētājs ir tāds “maziņš dieviņš”, kas var ne tikai “guļošos pulicistus” zīmēt, bet arī ielas pārvietot. Ja vien nav slinks, galvā paviegls vai paciets. To var arī pašvaldības atbildīgās personas (arī saistīts ar iepriekš nosauktām īpašībām).
Tomēr viņi to nedara! Ceļam tiek piegriezts klāt pusotrs metrs labajā pusē, bet tā vietā lai šeit izveidotu brauktuvi, uz šo pusi gatavojas sūtīt gājējus. Un pēc 50 metriem atpakaļ! Tādu ceļu saskaņā ar projektu gatavojas būvēt objektā strādājošie meistari. Vai tiešām viņi kļūdās?
Un šajā vietā pilnīgi nepamatoti runāt par kādām sarkanām līnijām vai citiem mistiskiem spēkiem, kas ierobežo būvniecības manevra iespējas. Galu galā, ieslīpo ceļu gar stadionu iztaisnojuši un cauri mežiņam izveduši, radot vēl vienu gājēju un automašīnu tikšanās vietu.
Ādamlauka iedzīvotāji! Vai tiešām jums vajag šādu gājēju ceļa risinājumu, kas ievērojami apgrūtinās jūsu braukšanu mašīnā pa Lupīnu ielu? Vai tiešām jums vajag šādu risinājumu, kas jūsu un jūsu bērnu kājāmgājēja risku samazinās tikai daļēji, bet atlikušo riska daļu koncentrēs ceļa līkumā? Vai jūs klusēsiet un ļausiet jums radīt neērtības un arī riskus par jūsu pašu naudu?
Par kārtējām zaudētām iespējām. Šī projekta ietvaros tiek izveidota autostāvvieta pie Lupīnu ielas stadiona.
Spriežot pēc veiktajiem zemes darbiem, stāvlaukums būs tāds pats kā pludmalē. Šeit varētu būt vieta 3 autobusiem vai 20 vieglajiem. Bet ne visiem reizē! Tie, kas vasaras brīvdienās bijuši pie stadiona, zinās, ka tas ir par maz jau tagad. Bet to var nezināt Ikšķiles pašvaldībā, jo Ikšķile parasti nav šo pasākumu saimniece.
Ja projekts būtu ne tikai zīmēts, bet arī apdomāts, tad auto stāvvietas tiktu izveidotas arī visā Lupīnu ielas garumā (šajā gadījumā kreisajā, ziedu veikala un būvējamā gājēju ceļa pusē) no Daugavas prospekta līdz Zvaigžņu vai pat Lauku ielai. Šīs stāvvietas būtu noderīgas sporta pasākumiem brīvdienās un droši varētu saukt arī par pirmo Park-N-Ride stāvvietu stacijas tuvumā. Tagad šeit paliks nīkulīgs zālājs – dubļu avots.
Pašlaik dabā nevar redzēt transporta organizācijas risinājumu, tomēr līdz šim pieredzētais liek šo jautājumus uzdot. Kā iebrauks un izbrauks stadiona apmeklētāji pirms un pēc pasākumiem, ja jau būvējot stāvvietu pieņemam, ka tie apmeklētāji ir un būs? Kur apgriezīsies? Kas notiks Gaiļu un Zvaigžņu ielā? Vai vienkāršs krustojums ir labākais risinājums, kas bija jāatstāj Lupīnu un Ādama ielas krustojumā?
Ja lasītājs domā, ka ir izdarīts viss, ko šeit varēja izdarīt, laipni lūgts teikt pateicību pašvaldībai. Es vēl nevaru…