Pie manas mājas būvē ceļu VII

Svētku nedēļa noslēgusies. Globālās sasilšanas ietekmē klimats Latvijā kļūst siltāks, tomēr vēl ne tik ļoti, lai par sniegotām ziemām mēs varētu aizmirst pavisam.

Sniegs ir uzsnidzis, un būvniecība apstājusies. Barjeras novāktas un ceļš ir atvērts kustībai. Iedzīvotāji pamazām atgriežas pie ierastā dzīves ritma.

Stāvvieta pie Skolas ielas 11.mājas ir kļuvusi nedaudz platāka un tajā novietotās automašīnas vairs netraucē kustību garām braucošajām. Tas nedaudz uzlabojis arī kājām gājēju stāvokli, ja pieņem, ka braucošās mašīnas pa nedaudz plašāko brīvo brauktuvi brauks tikpat ātri kā agrāk. Vai tā būs, to rādīs laiks. Iedzīvotāji tomēr pagaidām ir skeptiski.

Pie Skolas ielas 9.mājas ir radusies jauna iespēja novietot automašīnas. Ja ceļš būtu uzbūvēts kaut par pus metru platāks, braukšanas apstākļi būtu tādi paši kā pie 11.mājas. Šeit gājējiem nāksies lekt nost no ceļa mašīnu priekšā, jo mikrorajons nav apzīmēts kā dzīvojamā zona, tādēļ katrs autobraucējs pamatoti uzskatīs, ka bērnu dārza piebraucamais ceļš (projekta nosaukums) ir domāts tieši braukšanai. Tai pašā laikā par braukšanas ērtībām, kā jau iepriekš rakstīju, šeit arī ir domāts maz.

Piebraukšanai bērnu dārzam šo ceļu gan izmantot vēl neiesaku, jo stāvlaukums pie bērnudārza vārtiņiem ir droši slēgts ar šķembu kaudzi. Arī vārtiņi ir ciet, jo neesot izbūvēts drošs celiņš un kāpnes pie vārtiņiem.

Diemžēl nav novērstas arī problēmas ar notekām. Vienīgie 5 metri ietves, kuri šajā projektā izbūvēti, kļuvuši par nepārvaramu šķērsli lietus un sniega ūdeņiem pie 11.mājas. Pie 9.mājas ūdeņi pagaidām veiksmīgi iesūcas gruntī. Droši vien paies pēc kāda laika tos atkal varēs ieraudzīt, nu jau pagrabā.

Sniegs ir ne tikai šķērslis būvniecībai, bet arī nodevējs. Tas parāda mūsu naudas ieguldījumu globālajā sasilšanā. Pilnīgi visas siltumtrases ir atrodamas bez speciālas aparatūras vai plāniem. Tas parāda domes un tās aģentūras “Līvi” sadarbības līmeni. Esmu dzirdējis, ka vecāki cilvēki nopietni apspriež kāpņu telpu radiatoru atslēgšanu siltuma ekonomijas nolūkā. Nav vērts! To 0,1% kopējo zudumu ietaupījumu tāpat ieliks kārtējā tarifu palielinājumā.

Tirgus laukumā stāv divas vientuļas barjeras. Tās parādījās celtniecības sākumā un laikam nodrošināja ceļa rezervēšanu smagajai tehnikai. Kādēļ tās šeit stāv arī tagad, kad pazudušas citas barjeras? Vai celtniecības laikā šis pazemes komunikāciju mezgls ir tā bojāts, ka kļuvis bīstams kvartāla transportam?

Jāizsaka pateicība celtniekiem, ka ceļš (nepabeigtais) tomēr ir kļuvis lietojams māju iedzīvotājiem. Ja celtnieki strādātu līguma grafikā, tad ziema mums būtu daudz neērtāka. Un novēlu patīkamus ziemas piedzīvojumus projektētājam un pasūtītājam. Mēs par jums atceramies katru dienu.

Raksts un komentāri Ikskile.com



KategorijasCeļi Ikšķiles novadā

Birkas:

Atbildēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com logotips

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Mainīt )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Mainīt )

Connecting to %s

%d bloggers like this: